måndag 31 december 2012

2012 och 2013

Tja, allt som har hänt (som jag vill berätta om här) står ju redan på bloggen, men när jag tänker tillbaka på 2012 så har det liksom bara passerat. Inte på något dåligt sätt, men jag kan inte komma på något som sticker ut. Det har varit jämnbra helt enkelt, på det personliga planet i alla fall! 

Jag har rest en del, började året i Shanghai och Singapore. Sen fyllde jag väl år och förutom den brukliga familjemiddagen firade vi det vid Hovs hallar, en väldigt dimmig helg. Jag var i Berlin några gånger, en gång med syster Sandra och hennes vänner. Och det gillade jag så mycket att jag och Fredrik åkte tillbaka på semestern. I övrigt hängde vi hemma och var en vecka i Skummeslövsstrand. Och så har det blivit några helger i Stockholm, och några i småland. 

På jobbet är det som vanligt massor att göra, men som vanligt kul. En sak som jag nog inte har skrivit så mycket om är att jag har fått en ny chef, och det är uteslutande positivt. Dessutom har vi anställt ännu en kollega i gruppen, så jag kan nu fokusera mer på nya uppgifter. Det verkar skena på i samma tempo även 2013.

Fredrik bor numera här på halvtid, så jag är halvtidssambo eller halvtidssärbo, det beror vilket humör jag är på, om glaset är halvtomt eller halvfullt. Och tanken är att vi ska bli heltidssambos under 2013, om bara allt går vägen. Tyvärr betyder det att jag får sälja mitt älskade lilla hus, det kommer bli spännande att försöka hitta ett lika perfekt hus till. Om det ens går att sälja det som marknaden ser ut nu, om jag ens har råd att sälja det. 

Jag har gått ner ganska många kilon, och faktiskt tränat en hel del. Jag är inte klar med hälsoprojektet, för det blir jag nog aldrig, så mitt 2013 kommer fortsätta bestå av LCHF och träning. Jag skulle vilja ha ett lopp eller så att ladda inför, idéer någon? 

På några sätt tycker jag att det har varit ett riktigt skitår, och då tänker jag på krig och bråk och sverigedemokrater och gängvåldtäkter och mansgriseri och cancer och orättvisor. Vad kan man göra? Jag vill göra nåt, men vad?

Snart fyller jag 40, och firar 2 år med Fredrik, sen ska jag antagligen åka till USA, och sen blir det nog snart vår. Det ser jag fram emot, och mot hela 2013 faktiskt!

Inga kommentarer: