tisdag 8 april 2014

Yoga, nu SKA det bli av!

Jag har varit på g innan, till och med varit anmäld till något yogapass på Friskis & Svettis. Sedan har det inte blivit av, av anledningar jag inte minns. Och jag vill verkligen! Dels för att jag är stel så det gör ont och har dålig balans, dels för att "alla" pratar så väl om det. Med alla menar jag Karin, Ulrika och en som jag gick en kurs med, som sa att det var en vändpunkt i hennes liv när hon började med yoga.

Oftast ska man gå på yogakurs x antal gånger en viss tid varje vecka men jag är fruktansvärt dålig på det, missar alltid hälften av tillfällena. Men när jag och en kollega började prata om det igår, och hon var i ca samma läge som jag, så googlade vi snabbt fram en helgkurs som går av stapeln om några veckor. Så, nu är vi anmälda till den! Det låter väldigt bra på hemsidan: "Du tränar upp din förmåga att fokusera", "Sömnen blir bättre och humöret lättare", "Din kropp blir mjuk och smidig".

1 kommentar:

Karin sa...

Välkommen i klubben! Kan inte tänka mig annat än att du fastnar för det :-)