lördag 26 april 2014

3 timmar yoga senare...

Jag överlevde! Och gillade det! Men en jobbig grej är att jag spontanskrattar när jag försöker göra nåt fysiskt och misslyckas (exempel: "kasta" fram benet i solhälsningen), det är nog inte så rogivande för de andra.

Är nu peppad inför 3 timmar till imorgon, har redan hittat flera övningar som är bra för stela ben och svaga ryggar. Avslutningen, gående meditation på kyrkogården, är jag lite mer skeptisk till. Det var skönt för all del, men svårt att inte tänka på annat.

Nu ska vi fira Milla som fyller 4 (FYJA) resten av dagen. Schysst fölsedadkalasväder lillfisen!

6 kommentarer:

Karin sa...

Kul att höra att det mest blev succé. Du ska nog bli fast, du också! Har skrutit med dina tomatplantor idag. Mor blev imponerad.

Ulrika sa...

Jag skulle absolut kunna tänka mig ngn gemensam veckodagsyoga i Malmöområdet. (Och med veckodag menar jag månd-torsdag eftersom de andra ju är typ helg. Vardag heter det visst.
Noterar också att stavningskontrollen tycker att man ska särskriva Malmö och området. Be-drövligt kallar jag det).
Och på tal om ljud på yoga så tror jag inte dina skrattattacker slår Ulfs utbrott på yogan i Ystad. Han är ju stark, men stel som en stör. -Ammen va faan! var väl ett av de mildare uttrycken... Möcket roligt! Vi andra fick liksom mer än oss själva att fnissa åt.

Ulrika sa...

Men ingen gående meditationsyoga. Det är jag inte mogen för. Mera åt det enduroförberedande hållet. Fråga gärna imorgon om det finns.

Ulrika sa...

Viryayoga kallas den form jag provat nu i vår. Omöjligt för min hjärna att komma ihåg. Kraft och energi ska den iaf stå för. Och det låter ju fint.

tojis sa...

Tänkte testa F&S innan jag betalar nån annanstans, sen vill jag absolut gå nån mer kurs. Gillar både det fysiska och meditationen, även om gående meditation var lite svårt att greppa.

tojis sa...

Ska googla lite också, se vad det finns att välja på. Gärna ihop!