tisdag 1 april 2014

Din dumma sill

Har ni blivit lurade idag? Inte jag. Än. Vad jag vet. Jag tycker det är kul ibland att se vad tidningarna hittar på, men nu verkar det mest ha blivit ett marknadsföringsknep för att driva trafik. Och så verkar det populärt med spratt och bus nu för tiden, men det har väl inget med 1 april att göra?

Vissa är kul, t ex att Ving lanserar Hipster Resort. Eller icas glasögon.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag vill genast åka på hipstersemester med långkoksbuffé och örtträdgård.
Roligast är fortfarande det som en kompis föräldrars bekant berättade när jag bodde i Norrköping. Hon hade lurat i sin man fler månader i förväg att de skulle börja med pant på mjölkpaketen, så han hade noggrant sköljt ur, vikt ihop och sparat säckvis med mjölkpaket. Och 1 april skulle de öppna pantmaskinen på någon stor affär så då åkte han dit med alla sina säckar. Och frågade personalen. Skitkul ju!

Inga kommentarer: