onsdag 2 april 2014

Bare gör´t

Jag har funderat på att lägga trädäck i orangeriet sedan jag flyttade in. Först ville jag känna efter. Sedan la jag ner det för jag trodde att vi skulle flytta. Men nu när vi tänker bo kvar så kom det upp på att göra-listan igen.

Komma igång-efterrätt. Omöjlig att skära (seg maräng i botten) men god att äta.
För att komma igång bjöd vi in Hallengrens på middag, och som vanligt när man har med dem att göra så är det snabba ryck. Tjoff så hade Ulrika gjort en ritning och Ulf fått in det i sin planering. Så han tog helt enkelt med sig min nyckel hem och började idag. Hallengrens golv FTW! Nästa vecka köper vi hem 330 löpmeter trätrall som med lite tur hamnar på plats innan (eller mer troligt under) påsk. Vår del i det hela: betala fakturan, bära in virket, flytta några pallkragar, gräva ur en rabatt, hitta någonstans att tillfälligt ställa allt som är i vägen för bygget, ordna trädäcksinvigningsfika.

Tjoff. Så här gör vi!
Jag, som är snäppet ännu snabbare (dvs redan på nästa projekt, åtminstone mentalt), funderar på vilka möbler vi "behöver" skaffa, vilka blommor vi kan ha som klarar värmen, vilken färg vi ska måla de gamla möblerna i, vilket tyg jag ska hänga upp och så vidare).

Klarar pelargoner värme? Funderar på om det blir ett pelargontillhåll när det är klart.

Inga kommentarer: