onsdag 16 april 2014

Vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren?

Om man frågar Liam så är det inte alls klockan, utan en gubbe som har fastnat med hängslena i toaletten. Hur som helst, det brukar ju räknas steg den här tiden på året så ni undrar säkert varför jag inte har sagt nåt om det ännu. Jag har för all del skrivit om det innan, bla här, här och här. Men i år var det dags för något nytt, så vi har fått rösta om vad vi skulle göra. Jag minns bara valen stegtävling och 15 med Paolo, men det fanns några till. Och jag var "lite" trött på stegtävlingskonceptet så jag röstade på Paoloalternativet. Precis som de flesta andra så om två veckor börjar vi!

Här visar Paolo hur man gör armhävningar på knäna.
Det går ut på att man testar vilken nivå man är på (medelst armhävningar, planka och upphopp) och baserat på resultatet får man ett program som man ska göra 15 minuter varje dag fram till i juni. Och sedan får man poäng utifrån att man gör sina övningar, hur mycket man förbättras (det tar man reda på i ett veckotest varje lördag), om man stretchar varje dag samt hur mycket annan träning man registrerar. Som vanligt kommer någon som springer 4 mil till jobbet ha vunnit redan efter halva första dagen, men jag får tävla mot de närmaste kollegorna istället, och se det som en anledning att prioritera rehabträningen jag alltid borde göra.

Kul med omväxling! Fredrik, hänger du på? Eller tittar du hellre på som underhållning varje dag (för det kommer nog vara ganska underhållande)?

Inga kommentarer: