fredag 8 februari 2013

Vissa arbetsdagar är bättre än andra

Igår kväll började vårt partnerevent (som är anledningen att jag är i Scottsdale), men dagen var obokad och eftersom vi ska jobba både lördag och söndag bestämde vi (jag och två till från Sverige) oss för att vara lediga.

Efter en rejäl frukost hyrde vi cyklar och gav oss av till en bit öken i utkanten av stan. På vägen dit cyklade vi genom det ena tråkiga villakvarteret efter det andra, beige och grå hus, och inga gräsmattor utan bara sten och kaktusar.



Vi såg några ökenråttor, vaktlar och svarta träd. Tack och lov syntes inget av de andra djuren de varnar för till.



När vi kom tillbaka till civilisationen bestämde vi oss för att äta glass till lunch, för de hade en Cold Stone Creamery, där man väljer glass och vad man vill ha i och så hackar de ihop det på en kall sten. Här är min lunch: chokladglass med brownie och kakdeg.



Min kollega undrade hur det här var bättre än den sockrade yoghurten som jag klagade på vid frukosten, så han fick en lång utläggning om det. Sen blev det en margerita vid poolen också, inte heller så LCHF.



På kvällen var det välkomstmingel och de som ville kunde åka upp i en av de här, tyvärr bara upp och inte iväg, men ändå.



Och nu ligger jag vid poolen igen och ska snart simma en kilometer eller två, om några timmar börjar kvällspasset (middag, så inte den allra jobbigaste typen av jobbande). Imorgon ska jag berätta om hotellet!

2 kommentarer:

Karin sa...

Verkar härligt! Du ser väldigt smärt ut också! Tror inte att jag sett dig utan en massa kläder på sistone :-)

tojis sa...

Allt annat än smärt är känslan just nu, så tack, det var snällt sagt! Och visst är det bra här...jobb såklart, men det är onekligen ett bra jobb jag har.