lördag 2 februari 2013

Packbry

Jag ska ut och resa lite. Tre städer på tio dagar. Två av dem med samma väder som här, så det är enkelt. Men Scottsdale, Arizona? Det borde vara varmt och somrigt (öken), men när Karin och resten av hennes jobb var där för en knapp månad sedan var det den kallaste veckan på 150 år, och när jag tittar på prognosen verkar det luta åt något liknande just de dagarna jag ska vara där, torsdag-söndag. Dessutom ska väl allt jobbande ske i välventilerade rum om jag känner dem rätt i USA. Lager på lager får det bli.


Fredrik passar katt och hus. Jag ska försöka äta så LCHF jag kan, även om det brukar vara svårt på resande fot. Träna? Ja, det hoppas jag, och tvärtemot hur jag brukar göra packar jag med mig träningskläder och hoppas på både simning, löpband och styrketräning. Om inte annat borde jag kunna klämma in några tabataintervaller på hotellrummet. Shoppa? Jag brukar vara dålig på det när jag reser, men hoppas åtminstone kunna fynda en ryggsäck och ett par träningsskor. Och kollegan som jag ska åka med säger att han blir som förbytt när han kommer till USA, och vill shoppa HELA tiden, så det finns hopp om full resväska på hemvägen (den kommer för all del vara full på vägen dit också)!

2 kommentarer:

Karin sa...

Har du en bagagevåg? Jag var mycket nöjd med den lilla jag hade med till USA så att jag fick i 22,5 kg i resväskan till hemvägen. Jag kan lägga ut den i brevlådan i så fall.

tojis sa...

Tack, men det är snarare väskans storlek som begränsar! Och skulle det vara för tungt vid invägning har jag inga problem med att lägga nåt tungt i handbagaget istället :-)