söndag 3 februari 2013

Träning vecka 5 - utfall

Voilà...förutom det där att jag glömde maxplanka för att få fram en schysst tid så blev det ca enligt plan. Men två vilodagar istället för en, vilket är mitt riktiga träningsmål just nu; att göra något motions- eller träningsaktigt minst fem dagar i veckan

måndag: trainer och maxplanka - ja, men tog inte tid på plankan, och var förresten redan halvdöd efter intervallträning på trainern
tisdag: lunchstyrketräning och maxplanka - ja, men utan tidtagning på plankan
onsdag: PW och maxplanka - nä, jag vilade istället, kroppen skrek efter det och jag var duktig och lyssnade
torsdag: lunchstyrketräning och maxplanka - ja
fredag: PW/trainer - vila
lördag: PW/trainer - PW och lite styrka
söndag: vila och reseprepp - PW och lite styrka, massor med stretching

Ibland när det känns jobbigt att träna är det bra att titta på den här bilden.
Jag har bestämt mig för att tagga ner lite på styrketräningen och dra upp lite på konditionsträning framöver. För att jag har skaffat en del muskler nu men har så dålig kondition. Och så ska mer fett bort. Så kanske ett tungt styrkepass i veckan får räcka hädanefter, och mer tid springandes, cyklandes och simmandes. Förhoppningsvis har all träning och stretching de senaste månaderna gjort att jag inte får så ont i knäna om jag springer, men det finns ju bara ett sätt att få reda på det.

Inga kommentarer: