lördag 22 september 2012

Slappelördag

Min enda riktiga insats idag var när jag åkte och handlade. Men jag ska undvika ICA på lördagarna, det var som en gata i Thailand eller Mexico där alla är ute efter att lura en. Jag blev påhoppad två gånger av Telenor och Lantmännen, och dessutom försökte de sälja på mig både säng och (fula) smycken. Jamen alltså, i mataffären? Nä, jag handlar i veckorna hädanefter, och slipper förhoppningsvis trams och påhopp. Dessutom kanske jag slipper höra Albins pappas jobbiga tjat, och Niklas mammas snäsande och hot. Både Albin och Niklas hade haft det bättre hemma. Jag som egentligen tycker om att storhandla!

I alla fall, anledningen till handlingen var att Angelika + hundar kommer hit ikväll, och då passar det bra att kunna bjuda på någon mat. Jag ska göra tacogratäng och till efterrätt har jag testat ett LCHF-bak. Mer om det på matbloggen imorgon eller så. I övrigt har jag varken städat eller röjt, och hoppas att Angelika kommer i mysbyxor som jag sa till henne. Vi kom dessutom överens om att hundarna någ smutsar ner så det är bättre att städa imorgon. Härligt med gamla vänner, eller hur!

3 kommentarer:

Lattemama sa...

Låter som om vi var på samma ICA? Minus Niklas och Albin med föräldrar.

tojis sa...

Toftanäs. Nä tacka vet jag sena vardagskvällar!

Lattemama sa...

Japp. Samma ICA.