måndag 10 september 2012

Nästan som förut

Just nu är jag sugen på den gamla standardmaten som jag brukade äta, men eftersom jag äter LCHF nu får jag göra om lite i recepten för att det ska funka. Och oftast blir det minsann jättebra! I fredags åt vi hemmagjord pizza som var toppengod (t o m ännu godare i lunchlådan idag), idag har vi precis ätit ugnsbakad falukorv med blomkålsmos och senare i veckan ser jag fram emot pyttipanna.

Och om man inte kan lista ut själv hur man ska göra, så finns det en hel drös med jättefina lchf-matbloggar nu, med fina bilder, spännande recept och vettiga tips. Kul utveckling! Jag ska länka och visa några recept en annan dag, men nu ska jag dricka en nespresso, stretcha (har minsann både sprungit och powerwalkat) och se om jag hittar nåt att se på tv.

Inga kommentarer: