fredag 7 september 2012

Mmm, finkaffe på hemmaplan

I onsdags följde jag med Karin till den nyöppnade Nespressobutiken i Malmö, det var nån VIP-invigningsgrej som hon (som redan har en maskin) blev inbjuden till och fick ta med en gäst. Jag har ganska länge varit sugen på att ha en maskin hemma, som komplement till bryggkaffet, men har inte kommit till skott. Så jag tänkte att om de hade något specialerbjudande kunde det kanske vara något för mig.

Efter vin och tapas på La Roche gick vi och köade utanför butiken med de andra gratisätarna. Några kom inte in för de inte stod med på listan, vilket kändes rätt åt vissa av dem just då, eftersom de trängt sig före och hållt på. Men vi var välkomna och gled in i den fräscha men snart ganska trånga butiken och hämtade varsin Espresso Martini i kaffebaren. Uäck så sött! Tänk er socker med socker på, men kaffefärgat.


Många andra (män) verkade gilla den där söta drinken, en snubbe drack t ex upp våra som vi ställt ifrån oss (och säkert sju till), och en fd kollega var rejält berusad och berättade lite för mycket med tanke på att vi inte alls känner varann.

Men det gick ingen nöd på oss, det bjöds nämligen på champagne också! Och det fanns snittar och tryffel, högsta klass på allt. Karin köpte kaffe, till samma pris som vanligt, men det pratades inte om rabatt på maskinerna. Och i tävlingen vann jag inget (lotteri, det går ju inte vinna i såna där turtävlingar!), så jag tänkte att jag skulle gå hem och tänka på saken, och gå tillbaka och titta i lugn och ro en annan dag. Men så, när vi gick hem, fick vi varsin kupong, som gav 45% rabatt på valfri kaffemaskin, perfekt! Så igår var jag där och köpte en snygg retrodesignmaskin som gör gott kaffe.

CitiZ Single Limousine Black, bild från nespresso.com
Tack för inbjudan och de 45 procenten Karin, kom gärna förbi på finkaffe precis när som helst! Ni andra är också hjärtligt välkomna! Om ni väntar några dagar ökar chansen att dricka ur espressomuggar (eftersom jag inte har några än).

3 kommentarer:

Karin sa...

Snygg! Och lätt att bli hooked. Lite väl trångt mingel men ändå en trevlig kväll...

tojis sa...

Nu är problemet bara var den ska stå... En crealto med lite grädde i gjorde ju inte ont!

Karin sa...

Hmm, kunde inte sagt det bättre själv, har en här bredvid mig i detta nu (koppen; inte maskinen). Maskinen ska ju stå mitt på bästa plats nånstans, snygg som den är!