söndag 16 september 2012

Favorit (kaja) i repris

Idag lät det lite konstigt i kaminen och katten tittade intresserat på den. Vis av erfarenheten och eftersom jag fortfarande inte har något galler över skorstenen insåg jag att det nog handlade om en fågel som inte hittar ut, och kallade hit fågelskådaren.

Kajan satt på plattan uppe i kaminen, och Fredrik lyckades tack och lov få ut den. Han "hade minsann hållt i fåglar innan" och behövde inga handskar utan plockade bara helt sonika ut den. Som tack fick han några bett, av fågeln alltså. Av mig fick han en puss och en burk äppelchutney.
Åh så söt den är! sa Timo. Sådär tycker jag.
Morgonen har annars bestått av cykelträning. Inte på racercykeln som vanligt, utan Timo håller på att lära sig att cykla så vi passade på att rasta varann runt byn när Fredrik var på golflektion. Det blev lite jogging för mig, för när han väl cyklar går det bra, det är start och stopp som lämnar lite övrigt att önska.  Nu blir det slappesöndag resten av dagen, med filmer och stretching. Och långbakat sidfläsk med hemmakokt äppelchutney.

Inga kommentarer: