tisdag 25 september 2012

LHR t o r

Idag har jag varit på möte utanför London (vid Windsor castle nånstans), och har spanat följande saker:

  1. Vad hände med att det är kvinnor som känner på kvinnor i säkerhetskontrollen? Den äldre mannen som skulle kolla att jag inte hade någon bomb på mig i morse när metalldetektorn gav utslag var faktiskt ganska närgången. 
  2. Manchesterbrallan som satt jämte mig på vägen dit satt rakt upp och ner och TOKSNARKADE. Hur lyckas man med det när man sitter rakt upp och ner?
  3. Jag vet inte om de engelsmän (eller mest kvinnorna för all del) var ett rättvist snitt av befolkningen, men hur fan ser de ut? Min kollega sa "det är trots allt en ö de bor på".
  4. Det verkar vara något hot mot Heathrow,  fast de berättar det inte utan bara kollar all elektronik jättenoga, och flera gånger. Inte så snabbt heller. 
  5. De här människorna som kommer på det fullbokade planet sist av alla och ändå är helt chockade över att det inte finns nån plats för deras skitstora kabinväska...om de nu är så himla jättevana vid att resa, hur har de lyckats missa att det är så det funkar?

Inga kommentarer: