tisdag 5 juni 2012

Mest ledig

Det är inte så mycket jobb nu tycker jag, halvdagar, helgdagar och semesterdagar dräller omkring så man inte riktigt vet hur man ska hinna med allt. Obs, det är inte ett klagomål! Jag gillar iofs att jobba, men jag gillar att vara ledig också. Extra mycket sen jag flyttade till hus.

Idag jobbar vi halvdag eftersom vi är lediga imorgon (inte helt klockren logik, men återigen så klagar jag inte) så vi kan fira Sveriges nationaldag. Oklart exakt HUR man firar nationaldagen dock. Vara blågult klädd, vifta med flaggor och heja på Sverige i fotbolls-EM/VM vet jag en del om, men vad gör man imorgon? I brist på att veta det tänker vi göra en utflykt till Österlen. Olof Viktor, Ale Stenar och kanske nån fin strand i kylan.

Grattis i förskott Sverige, hoppas ni andra hittar nåt sätt att fira på, ni också!

2 kommentarer:

Karin sa...

Själv tänkte jag plocka ner lite flaggdekorationer från Julias hemkomstfest, men så bestämde jag mig för att låta dem vara över dagen idag i alla fall. Hoppas att n får en fin tur! Just nu är det härlig sol i alla fall!

tojis sa...

Låt dem sitta! Snart börjar EM och sen är det midsommar, idel flaggtillfällen.