lördag 16 juni 2012

Hej pionerna, soffan och bloggarna

Oavsett hur bra det är på en resa så är det alltid skönt att komma hem! Inatt blev jag välkomnad av regn, en pratig katt och en sömnig Fredrik. Trädgården hade också ansträngt sig:

Efter lite trädgårdsfix, en sväng till stan för att heja på Fredrik som sprang en mil första gången nånsin:

Sen en tur till Hjärup för vin och grillning. Liam sprang i vattenspridaren, först naken, sen naken med paraply, sen med kläder:

Jag borde också vattna, eftersom allt det där regnet som dmi påstod skulle komma ikväll och inatt verkar utebli, och jag har gödslat den ganska ledsna gräsmattan. I övrigt mår grödorna bra, utom jordgubbarna som jag inte var hemma för att skörda. Nåt annat verkar ha festat loss på dem. Frågan är vad?

Nu ligger jag äntligen i soffan och multitaskar med tv-tittning, bloggläsning och kattklappande. Upptäckte att jag har hunnit förlora både i Rumble och Wordfeud pga att jag inte har varit spelbar på några dagar. Men nu är jag hemma igen!

Inga kommentarer: