måndag 5 september 2011

Win some, lose some - 2

Jorå, jag följde med en kollega hem till Hjärup och jobbade där några timmar. Vi åt rester från helgen (mat: WIN) och drack kaffe. Jag hade några grejer kvar som jag skulle göra på tåget. Bra så. Jag gick i precis lagom tid till tåget. Men det kom inget tåg. Efter en stund sa fick vi berättat för oss att det var tågstopp mellan Malmö och Lund pga en olycka. Jag halvsprang snabbt till andra sidan av Hjärup och kom svettig ombord på långsamma 130:an (som stannar på varenda hörna, och busschauffören fokuserade mer på att prata börskurser med nån i sin mobil än att köra buss). Sen tog jag en stadsbuss till Hyllie, och den var till bredden fylld med förkylningsbaciller och snor i oskön kombination. Istället för smidig hemåkning och produktiv em tog det flera timmar att åka hem och jag fick inget jobb gjort på den skakiga bussen.

Nu tittar jag på Ensam mamma söker, och får nog förklara det som ännu en LOSE. Oj liksom.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Och jag valde Lykke på 1:an. Win! Älskar galna danska kommentarer. (Mehn, det ehr ju deht ji siör!)

tojis sa...

Jag skulle precis kolla det från början på svtplay, men jag var två veckor sen :-( Ännu en lose då.

Ulrika sa...

Bok! Det önskar sig nog Selma. Hon gillar verkligen när vi läser. Och vi är kriminellt dåliga på att gå till biblioteket.
Men som sagt. En sten eller kotte går också bra. Eller några torkade blad från ifjol som du hittat bakom en buske.

tojis sa...

Jo men det ska ju gärna vara nåt som hon gillar lika mycket som hon gillade de prickiga strumpbyxorna en gång i tiden, eller den där mjukishunden på ica i mellby. Tack!

Ulrika sa...

Ikväll har vi pressat henne på önskelistan. Vi har liksom också tänkt att köpa nåt mer än ett kort. Men kortet är iaf klart vilket är vääääldigt förutseende för att vara oss. Flera dar i förväg! Nå. Listan är nu kompletterad med :
1. En liten bebishundvalp när jag blir större och
2. Min docka har ju ingen sån där gungsäng som den kan sova och gunga i samtidigt! (Nej, förvisso. Men dockan sover ju inte heller i någon av de olika dockvagnarna eller i någon av de två docksängar som hushållet faktiskt har. Eller i dock-liften. Eftersom den ligger inkilad i nåt hörn bakom en gardin och leker kurragömma typ. Eller ligger nerknölad i en påse på väg till Mellby alt Lomma. Gissar att det dockan mest behöver är ett riktigt bra recept på sömnpiller.)

Så förhoppningen att få nån ytterligare hjälp till ett alternativ till de prickiga strumbyxorna kommer vi inte få från hennes håll iaf. Your on your own here.

Hur har det gått med sotarförberedelserna?

Vi har ju slagit på stort när det gäller kalasförberedelserna iaf. Städat? Nope. Handlat? Nope. Köpt present? Nope. Gjort hempysslade små godispåsar? Nope. Bakat tårtor? Nope. Förberett lekarna till prinsesskalaset? Nope. Fixat kläder? Nope.
Men däremot har vi lagt två kvällar på att köpa och laga gräsklippare och därefter klippa gräset.
Bra gjort!

(Ingen maxgräns på långa kommentarer va?)

Ulrika sa...

Jag har ju sagt att jag suger på engelska!