onsdag 7 september 2011

Same same but different

Jag vet inte om nån kollade den extremt fruktpimpade lägenhetsannonsen som jag länkade till för ett tag sen. Det borde ni, det är en helt annan nivå än den vanliga skålen med citroner och de färska kryddorna.

Sen  läste jag på aftonladet.se om en kille som har anammat samma koncept när han ska sälja sin bil på blocket. Kolla bilden till artikeln, kul idé!


På samma tema: om ni tänker er vilket reportage som helst i Metro bostad, Härliga hem eller valfri publikation som gärna visar upp lyckade familjer i snygga hem... Och sen läser ni det här reportaget, så lovar jag att ni kommer skratta så att tårarna (nästan) rinner.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Älskar slutstycket! Strålande. Vi ska bara... Det är nästan så man känner igen sig. Alla nötter i samma skål verkar det som.

Nå. Nu djäklar har här handlats. Ingen annan behöver iaf köpa presenter så kom gärna tomhänt. Skicka ut Ulf och mig var för sig i ren desperation, klart det blir handlat!
(Däremot kan man säga att den där "snygga" blusen och kjolen "som var precis jag" som du lämnade mig med utanför provhytten.... hahahaha. Illa på riktigt. Bland det värsta jag provat ever. Den snygga blå var som.... ja, en blank, ryschig fyrkant med kraftigt indrag i midjan. Inte ens en snygg färg kunde hjälpa upp den.
Kjolen var mer av typen hemslöjd från 70-talet. Sa jag att det var bland det värsta? Hur vi båda kunde tro att det skulle bli bra måste bero på nåt Kahls hade lagt i kaffet.
Så Lindex blev billigt.

Förköpte mig på Esprit istället för att väga upp allt jag sparat.)

tojis sa...

Ja, det var nog nåt i kaffet. Tur att jag stressade hem innan det blev dyrt. Härlig femåring förtjänar massor av fina saker, perfekt! Dessutom har hon kanske hunnit leka klart med fredagspresenterna till på lördag. Eller ta en om dagen fram till jul, som en jättelång julkalender!

Ulrika sa...

(Nu pysslas här rosa hemlimmade godispåsar. Med glitterbokmärken på. Blir så fint så men tar som vanligt mycket mer tid än jag tänkt. Att ingen kommer se dem skiter jag i. Jag tänker tycka det är kul ändå.)

Fast det var bra att stanna för min del. Espri-klänningen som följde med hem var det ultimata köpet alla kategorier. Inte ens svart! Expediten hävdade bestämt att den var brun, eftersom färgen hette Espresso, jag försökte inbilla mig att den var mörkt grå och ändå ser den svart ut. Perfekt på alla vis. Innebär att jag kan köpa andra svarta klänningar sedan!

Karin sa...

Mycket kul inredningsreportage!! Tack för skrattet. Gillade även bilen...