måndag 19 september 2011

Spänningen är oliiiidlig

I vilket tv-program pratar de om oliiiidlig spänning? Kommer inte ihåg.

Imorgon ska jag göra cirka tusen grejer på jobbet. Eller om det är en miljon, många är det i alla fall. Till min hjälp har jag vår koordinator, som har förberett sig och läst in sig på just det här momentet i ganska många veckor. Jag har hållt mig på den strategiska nivån och har inte alls samma detaljkoll som hon. Nu till den spännande delen: hon gick hem för några timmar sen för hon mådde dåligt. Vilka höstsjukor varar bara i några timmar? Ingen som jag känner till.

I såna lägen är det tur att jag inte är ett blåbär, precis som när jag började på det här jobbet och kollegan som jag skulle vikariera för när hon var mammaledig födde några veckor för tidigt, innan hon hade hunnit lära upp mig. 

Inga kommentarer: