onsdag 27 maj 2015

Blandade tips

Jag har väl tipsat om Andrev Walden innan kan jag tro, när han skrev Rymdslottet. Men han skriver annat kul också, som det här om bildbylines t ex. Varning för att dricka samtidigt som du läser, sprutskratt kan förekomma.

Och på en lite allvarligare not, en text av Maria Helander om beroenden och vad det egentligen är som lockar. Intressant tycker jag som verkar bli mer sugen på att äta socker (tack och lov ändå att det inte är kokain eller sprit eller spel jag blir sugen på) när inte Fredrik är hemma eller jag är ledsen eller bara har tråkigt. Så man kan se det som att Fredrik är min "råttpark"!

Kolla trafikläget INNAN du kör ut på motorvägen, när du står still i kön och kan bekräfta i trafiklägesappen att det står still är det för sent.

Ät sparris! Nyskördad och närodlad. Gärna varje dag. Köp i Lundasparrisbodarna, en hundring ner i mjölkkannan ger tre delikata knippen. Lägg med en nypa socker i stekpannan så blir det ännu godare.

Och så ett tips som kommer från Karin: När man gör spellistor till sina träningspass, använd musik från livespelningar för då får man applåder!

Varsågoda!

Inga kommentarer: