torsdag 14 maj 2015

Golfpremiär 2015

Lite senare än vanligt pga orsaker som barnhelg, bara en bil och framför allt skitryggen som aldrig verkar bli bra. Men åh vilken perfekt förstarunda det blev, bland knallgula rapsfält, glador, fågelkvitter, blå himmel, sol, bästa sällskapet och nästan inga andra på banan.




Jag blev trött i ryggen, men inte så där krampig som jag har blivit andra gånger, och jag ramlade inte ihop en enda gång. Så någon nytta gör nog rehabansträngningarna, och jag började dagen med yoga för att vara så mjuk som möjligt. 34 poäng blev det dessutom, vilket är en helt ok runda för att vara jag.

Efter en golfrunda är den stora frågan alltid vad man ska äta, som tar noll tid och energi. Ikväll sladdade vi in på ica och köpte pyttipanna och folköl. Perfekt. Och nu sitter vi i soffan i orangeriet med varsin dator i knät och en öl i handen. På lördag är det dags för årets andra runda (i sämre väder, vad det verkar....men bättre kunde det å andra sidan omöjligt bli)!

Inga kommentarer: