måndag 1 juni 2015

Hadji Invitational 2015

Det var tioårsjubileum för tävlingen, men femte gången som jag var med. I år fick även Fredrik vara med. Väderprognosen veckan innan sa att det skulle ösregna hela dagen men när jag i fredags uppdaterade klart.se varje halvtimme så blev det bättre och bättre (varsågoda!). Till slut så ösregnade det i en jobbig kvart eller så, och solen sken i flera timmar. Däremellan kom det riktiga stormbyar och lite småskvätt. Inte så lätt att planera klädsel med andra ord, och jag hade kläder både i och utanpå bagen.  


Som vanligt spelar man individuellt på morgonen. Det gick ok för min del, och lite bättre för Fredrik och det konstiga var att våra placeringar efter morgonrundan satte oss i samma greensome-lag till eftermiddagsrundan. Spännande relationstest! Men vi klarade oss utan sura miner, bråk och skilsmässa och blev till och med tredje bästa lag, hurra!

Men oj så sliten man blir efter åtta och en halv timmes golf. Särskilt om man har haft en förkylning på lut hela veckan, som vi båda har haft. Så igår gjordes det inte så många knop i lilla huset förrän vi skulle cykla till stadion för MFF-Åtvidaberg (en av vinsterna för tredjeplatsen). Och sedan fick jag yoga och gå på stället för att komma upp i mina 20 000 steg som jag har lovat att rapportera in varje dag tills stegtävlingen tar slut (söndag är sista dagen). 

Undrar när jag ska vinna den där golftävlingen egentligen, det borde väl vara dags snart? En annan golfsak som det är dags för är nya klubbor. 

Inga kommentarer: