tisdag 12 maj 2015

De där odlingsbäddarna

Det kommer säkert snyggare bilder från Fredriks håll snart, men jag vill ändå visa upp dem så här också. Först de två superstora lådorna som står i orangeriet (bland alla cyklar). I den ena har potatisen tittat upp, och i samma finns det nysådd spenat och försådda tomater och spetskål. I den andra finns det än så länge bara en squashplanta och några gurkplantor. Tanken är att potatisplatsen ska användas till sallad och annat när potatisen är skördad.


Eftersom jag tyckte det blev så bra och inte är så nöjd med att kryddorna som stod i ganska små krukor inte har överlevt vintern så funderade jag ut att jag ville ha en smal men liknande låda till kryddorna, som ska stå precis utanför köksdörren (=skugga så att de inte dör direkt och nära från köket). Så Fredrik byggde en sån, och jag oljade den. Snart ska den fyllas med jord och kryddor.  


Inga kommentarer: