måndag 11 maj 2015

Stegtävlingsbeteenden vi minns


  • När man ska till stortorget men åker till södervärn för att få en liten promenad
  • Gå på stället framför tv:n, under tandborstningen, när man tvättar händerna
  • Parkera allra längst bort på parkeringen och kanske varva något hus en extra gång på vägen
  • Hellre gå flera gånger än att lasta famnen full med saker
  • Köpa ny cykel som passar bra att cykelpendla på
För om man ska samla alla steg på långpromenader så får det bli ganska rejäla sådana, det är bättre att dra in lite här och lite där under dagen. Men det här beteendet, att så fort det är tävling så både hinner och orkar jag saker jag inte klarar annars, vad är det om? Och jag tänker verkligen att jag nu får betala för alla timmars slappande och allt onödigt ätande, och att jag betalar med svett (som de sa i Fame en gång i tiden). 

1 kommentar:

tojis sa...

Och tycka det är helt ok när tåget är försenat, för då hinner man gå några vändor på perrongen! :-)