fredag 5 september 2014

Olika i-landsproblem

Ikväll är det min tur att laga mat. Igen kan jag tycka, men det är ju inte alltid samma människor som kommer och äter. Och som tur är så gillar jag att planera, laga och äta god mat. Även idag blir det risotto, och till det sidfläsk som har varit i ugnen på låg temperatur en massa timmar och ska grillas med glaze innan vi äter. Oprövat men förhoppningsvis gott. Till efterrätt en oprövad mousse av färskost, vit choklad, blåbär, grädde och mascarpone på kexbotten. Förhoppningsvis gott.

Ett problem bara, jag har provsmakat tilltuggschipsen (Bjäre salt&vinäger) medan jag har preppat maten så nu är jag inte det minsta hungrig. Förhoppningsvis kan några glas prosecco och lite hundbus råda bot på det. Hur som helst kan vi ju äta chips om inte de andra experimenten blir bra, de är både goda och mättar!

I andra delar av landet finns det andra i-landsproblem. Fredrik och hans pappa skulle t ex segla hem båten från Hunnebostrand den här helgen. Men de hann bara ut ur hamnen så hände det något med motorn och nu blir det tydligen ingen segling.

1 kommentar:

tojis sa...

Det blev gott, så vi slapp äta chips till middag!