tisdag 30 september 2014

Innebrännare och träningsvärk

Jorå, det fortsätter göra ont och får mig att må illa. Och att skämmas, för jag är verkligen galet stel och ovig och hoppas att det kommer bli bättre snart, men tricket för mig är nog att yoga lite mer regelbundet så jag inte hinner stelna till mellan varven. Det enda som är mer påträngande än träningsvärken idag är den gigantiska innebrännarfinnen jag har under näsan.

Hur som helst, utöver stelman finns det vissa utmaningar på yogapassen, t ex att andas tillräckligt långsamt. Man ska hålla vissa positioner i t ex 5 andetag. Djupa, långa. Men jag andas mycket fortare än läraren räknar, särskilt när jag är andfådd (jo, man blir både andfådd och svettas). Och när man borde ha jättelånga armar för att nå runt sig själv, lyfta ben etc men de bara är normallånga. Och när man ska balansera men så fort man börjar tänka på att inte ramla gör just det.

Tanken var att göra såhär, men jag hinner inte!
Läraren är inte helt flytande i svenska utan skiftar över till engelska emellanåt. En gullig grej han gör när han pratar svenska är att byta ut alla "inte + verb" till "inte hinner". Istället för att säga att man kan göra si istället för så om man inte når/orkar/lyckas/hittar så säger han istället "ni kan göra så här om ni inte hinner", "om ni inte hinner hålla i foten kan ni hålla i benet".

Inga kommentarer: