onsdag 17 september 2014

En får passa på

Två gånger har jag lyckats träna på morgonen medan jag har varit här. De första dagarna vaknade jag mitt i natten så då var det inte så imponerande kanske, men även i morse fick jag till det. Tyvärr hann jag varken stretcha eller sluta se ut som en tomat (glömde ta med den extra halvtimmen i beräkningarna när jag la upp morgoncshemat) så jag har stapplat fram idag, och det tomatröda bleknade framåt lunch.

De har verkligen en massa skräpmat i det här landet, och allt smakar likadant på något vis. Men en bra sak är i alla fall de gröna Nakedjuicerna man kan köpa. Nyttiga och goda, perfekt med några klunkar efter morgonträningen så man klarar sig tills man får frukost.


Jag testade en annan variant med kål också, men den smakade kall soppa. Den här är veckans favorit, helt klart. Det står mycket om eko, organiskt etc på förpackningar men oj vad långt bak de är vad gäller sopsortering och att tänka grönt. Kolla hur mycket plast det blev när jag gjorde en kopp kaffe på rummet.


Det finns mat som smakar bra också såklart, om man är villig att betala. T ex på det steakhouse där vi åt igår, en sirloinstek som var alldeles gudomlig. Kolla in efterrätterna! Det kom in två sorter till bordet, med en skitstor kniv nerstucken och så fick man hacka loss bitar så gott man kunde och ville. Den närmast i bild är glass med kolasås och rostade nötter. Den andra är tre morotskakor på höjden. Gott men groteskt.

Inga kommentarer: