torsdag 7 augusti 2014

Balsammetoden, en sommar senare

Först och främst: det funkar, håret blir rent med balsam! Men jag tyckte det var jobbigt att hålla koll på vad jag kunde använda för styling och inte, någon gång såg håret smutsigt ut efter en dag och då fick jag börja om med sista-schampot etc så då sabbades mina försök med att tvätta håret mindre ofta (som är det viktigaste). Så nu har jag beställt ekologiskt schampo och balsam istället, och kämpar vidare med att tvätta max två gånger i veckan.

Just nu är jag mycket nöjd med mitt nytvättade hår, för innan dess tvättade jag det i söndags, och då har jag ändå varit på jobbet (jomen på stranden kan det ju kvitta hur man ser ut i håret, men jag är lite för fåfäng för att gå till jobbet med fett hår). Så nu ska jag "bara" fortsätta likadant och kanske till och med komma till en gång i veckan så småningom, jag tror verkligen att det är bättre för både hår och hårbotten, och miljön för all del.

Däremot är jag fortsatt missnöjd med den senaste klippningen och har låtit det växa hej vilt i sommar. Snart är det tillräckligt långt för att jag ska kunna klippa mig igen. Frågan är bara vart jag ska gå, är liksom lite förstörd av det här med att det finns de som tar betalt för att klippa en ful frisyr. Och jag kunde ju absolut ha sagt till, men man vet ju inte förrän efter en egen tvätt hur det egentligen ser ut. Och jag vill inte släppa loss samma människa en gång till, för varför skulle det bli bättre på andra försöket?

Inga kommentarer: