tisdag 29 juli 2014

Semester dag 19

Efter att ha vaknat av 18 röjsågar som nån granne körde samtidigt ställde vi in den planerade golfrundan eftersom det skulle åska. Jaha. Bada idag igen? Nja, jag hade en bok jag var tvungen att läsa ut (mer om det i ett annat inlägg) och dessutom höll jag på att storkna av värmen så inomhus i tvärdrag var en bra idé. Men när jag hade gråtit ut boken, eller jag menar läst, kom jag på snilleblixten att åka till Köpenhamn och Fredrik var med på noterna.


Vi hade inga planer, mer än att kanske ta en öl eller två i Nyhavn. På det första stället var ölen blaskig och dyr men på nästa hade de weissbier som kostade lagom. Jag tröttnar aldrig på att titta på folk! 


Nyhavn var mysigt som vanligt, men vi stannade inte så länge utan gick till Norreport och tog ett tåg tillbaka. Sedan satt vi på det där tåget och lyssnade på ursäkter om signalfel alldeles för länge, men kom hem till slut. Katten tjatade om att vi skulle titta på Dexter också, så då gjorde vi det.

Inga kommentarer: