måndag 28 juli 2014

Semester dag 18

Nu skulle man kunna få ångest över att det bara är en vecka kvar, eller fyra dagar faktiskt. Men jag har har haft en så otroligt lyxig (läs: bra väder så jag har fått mina dagar på stranden och kvällar i orangeriet) semester att det inte finns något att klaga på. Det betydet iofs inte att jag är sugen på att jobba, men jag är lite sugen på att träna, äta bra etc, som jag alltid blir när en ledighet börjar ta slut.

I morse började vi med en cykeltur till Västra hamnen, jätteskönt morgondopp vid Scaniabadet och frukost på Espresso House. Sedan cyklade vi hem, och när vi kom hem fick jag dricka en kanna kall saft och ligga naken i tvärdrag för att inte storkna. När jag hittade lite livsgnista igen åkte vi till Falsterbo och badade. Allvarligt talat, man orkar ju inget annat. Eller är det bara jag? Jag orkar inte laga nån avancerad mat heller så idag blev det lite stekta grejer med härodlade solvarma tomater till middag.



De sista aprikoserna blev marmelad ikväll, jag har tagit vara på alla utom kanske 10 aprikoser som har trillat ner när jag inte varit tillräckligt snabb. Men, nu börjar druvorna (de få det blir efter den hårda tuktningen i våras) bli ätmogna!

Hälsningar från orangeriet - ljus på bordet, dagens i glaset och luften börjar bli sval och skön.

Inga kommentarer: