lördag 19 juni 2010

Konstiga saker med prinsessbröllopet

  1. Att kungen läser innantill hela tiden, mer än jag på generalrepet av den viktiga presentationen förra veckan. 
  2. Tal på svenska, när så många pratar utrikiska.
  3. Porslinet tål inte vatten och ska torrdiskas. Tydligen torkar man bara med linneduk. Fräscht.
  4. Han med halsduk som hänger ner under jackan och världens största fjäder (jaja, plym) på huvudet. 
  5. Att jag tittar på det, fortfarande. Det är Kamerun-Danmark samtidigt, och där zappar jag bara förbi då och då.

4 kommentarer:

Karin sa...

oj oj, du ligger före mig. Jag har inte sett en minut sen de kom ut på trappan efter vigseln men nu har jag koll ändå. Tack! Litar annars på 500 repriser under veckan som kommer.

men just nu är jag enormt mycket mer angelägen om att det blir 2-2 i matchen - vill ju inte halka ner i förnedringen på vm-tipset när jag trivts så bra och mallat mig på toppen!

tojis sa...

Beklagar både resultatet och att du inte fick som du ville, men det var nära iaf.

Cornelia sa...

Jag va likadan, jag skulle minsann inte se nåt o sen satt jag där likväl. Kan det va för att den där prinsessagan mamma läste för en när man va liten blev sann?!

Knugen borde gå en lektion hos sin svärson och hans pappa när det gäller både att skriva och hålla tal.

Gubben med plymen la vi oxå märke till, vem gjorde inte det! Vi tror att han hade en bag-in-box i den som han fyllde på i Vickan & Daniels glas av.

tojis sa...

Ah, jag gillar BiB-teorin!