måndag 29 juni 2015

Sommarprat 2015

Wohoo, äntligen! Vi tajmade helgens bilkörning så att vi kunde lyssna på fyra prat. Så här långt har jag kommit hittills:

David Batra - bra och ärligt och jobbigt, om hur han var en mobbare och hur han letar upp den han mobbade.

Kalle Moréus - jag har hört ca halva och det var lite mysputtrigt. Lite udda musik, "som kräver aktivt lyssnande" som han själv sa.

Lena Olin - jag fick en bild av vem hon är, det har jag visst inte haft innan. Musik jag aldrig hade hört innan, men vi kom fram till att hon nog hade valt utifrån texter mer än stämning.

Bengt Baron - åh det är ju något visst med vinnarskallar. Jag kan till och med förlåta att han läste sitt manus innantill, så till den milda grad att han sa "de" istället för "dom" och betonade fel allt som oftast.

Helene Andersson - inte min kopp te, Karlskronadialekt och lite sävligt för min smak. Vi stängde av efter tio minuter och bytte till Bengt Baron. Tio sekunder in konstaterade vi att det redan var bättre. Hon kanske får en ny chans senare.

Peter Apelgren och Anna Mannheimer - det bästa, gå genast och lyssna! De var smarta och personliga och roliga och avbröt varann och förolämpade och gav komplimanger om vartannat. Från deras sovrum.

Mona Malm - och "hemma hos", man får förtroende för henne direkt och vill höra mer om hur det var förr och nu (ledtråd: sexistiskt och utseendefixerat).

Inga kommentarer: