tisdag 2 juni 2015

När katten är borta dansar råttorna på bordet

Eller rättare sagt, när matte ligger och tittar på tv passar katten på att gå upp på bordet och slicka tallriken. Nog för att jag har lättat lite på reglerna när hon har varit sjuk och jag har tyckt att det har varit viktigare att katten äter än var hon äter, men riktigt så mycket har jag inte lättat på dem.


Hon har nog till exempel glömt att torrfoder serveras i en skål i köket, för det brukar magiskt läggas framför henne på alla möjliga ställen, precis som vatten serveras lite här och där. Det funkar dock, hon mår bättre än hon gjorde för några månader sedan (vad jag kan se) även om hon inte hoppar särskilt högt eller har gått upp särskilt mycket i vikt.

Och på tal om katter på bordet, sist jag hälsade på i Lomma så luktade kycklingen så gott att en av katterna tog en rejäl chans och hoppade upp på matbordet medan vi alla satt där och åt.

Inga kommentarer: