tisdag 9 juni 2015

So long för den här gången, steghets

Jaha, då var årets upplaga av stegtävlingen över. Och jag kan som vanligt konstatera att det funkade, jag ökade min träningsdos med några hundra procent.

Vi har kunnat registrera cykling, yoga etc som steg men jag har haft som regel att jag måste gå minst 10 000 "riktiga" steg per dag och gärna ha en del andra aktiviteter utöver det. Snittet för hela tävlingen blev 21 549 steg/dag vilket räckte till en tolfteplats individuellt, och vårt lag "Boom!" kom tvåa.


Igår firade jag med att inte gå särskilt många steg alls, men idag var det tillbaka till den vanliga ordningen med en promenad på lunchen. Nu är tricket att fortsätta motionera, men kanske utan ensamma promenader klockan elva på kvällen.

Det mest hoppingivande på motionsfronten just nu är nog den där nya cykeln jag köpte och gärna cyklar hit och dit på, och att jag kan gå på två bra yogapass i veckan, ett på jobbet och ett i parken. Och så fort jag slutar hosta ska jag se om lite jogging kan gå för sig.

Inga kommentarer: