söndag 14 december 2014

Julklappsshopping

Jag hade några klappar kvar att fixa, så igår bokade jag frukost med Karin på Emporia och tog med mig plånboken och allt tålamod jag kunde uppbringa dit. Sedan köpte jag tre klappar redan på första stället och två på det andra så det var ingen lång runda egentligen, men det räckte sådär dagen efter fest och på ett knökat Emporia. Det var inte bara fullt av shoppande människor, även ett tåg med tomtar, ekorrar, prinsessor och annat Disneyinspirerat som underhöll. Milla skulle ha sett det dock, för Elsa sjöng så fint så.

Precis när jag gick och funderade på när och hur jag skulle kunna slå in klapparna så att inte Fredrik skulle se, så gick jag förbi ett bord där tre exceptionellt glada och trevliga kvinnor slog in paket mot att man skänkte en slant till barncancerfonden. Sällan har jag varit med om en bättre idé! Och kolla så snygga de blev!


Så, nu är jag klar! Möjligen måste jag köpa något fint till mig själv också men jag vågar inte riktigt ifall Fredrik tänker köpa samma fina sak.

När jag gick hem (ja för då var det plötsligt ingen luft i framdäcket) så såg jag den här bilen. Det verkar som att tomten har bytt renarna mot Volvo.


Resten av dagen spenderades precis som planerat i soffan, och det var precis så skönt som jag hade hoppats.

Inga kommentarer: