söndag 14 december 2014

Julfest

I fredags var det julfest med jobbet. Vi var på arenan vilket ju passade mig som bor runt hörnet bra. Möjligen förutom att jag åkte hem emellan istället för att stanna på kontoret och förfesta med kollegorna, för med tanke på hur sliriga många av dem var när festen började så hade de en bra förfest.

Som vanligt var den första tallriken godast, den med lax och sill. Den här gången hann jag inte ens till varmrätten, när jag var klar med min tallrik med skinka och paté så hade de andra redan börjat på gottebordet.

Jag var inte direkt på festhumör, helt slut efter en förkyld vecka och såg bara fram emot resten av helgen. Men vi visste att det skulle komma någon och uppträda vid midnatt så jag tänkte att tills dess måste jag ju stanna. Sedan fick jag reda på att det var Timbuktu som skulle komma och då ville jag verkligen stanna. Så det blev antiklimax när de vid halvett berättade att Timbuktu satt fast i Helsingborg (tack för det stormen Alexander) och istället skickade upp ett coverband på scenen. De var säkert bra, men jag var bara kvar för att se Timbuktu så då tackade jag för mig och gick hem. En ganska blåsig promenad för övrigt, men stormig så att det inte gick att ta sig från Helsingborg till Malmö? Nja.

Inga kommentarer: