måndag 22 december 2014

Inför semestern

Ja, packa måste man göra så klart och det brukar bli bra när jag väl är tvungen att sätta igång. Men annars är det idel viktiga saker som görs. Jag funderar t ex på vilka böcker jag ska ha i min nya kindle och vilka jag ska ha med som pocket. Och så tänker jag ut vad vi behöver äta/dricka upp hemma innan vi åker (julskinkan! julgodiset! clementinerna! julölen! glöggen!) och det börjar bli lite stressigt nu. Dessutom har vi verkligen omfamnat charterkonceptet och beställt lite taxfree (viktiga semestergrejer såsom salt godis, vitt vin och cava) som står i flygsätet när vi går ombord.

En annan jättejätteviktig sak jag måste hinna med är en rejäl bodyscrub så att den eventuella solbränna jag drar på mig från under parasoll, solhatt och solcreme med spf 50 fastnar. Och måla tånaglarna.

Och, systerfamiljen kom hem från Thailand igår, så vi måste hinna träffa dem och lämna lite klappar och få höra mer om elefanter, ormar, julfilm och snorkling (jag fick en snabbversion över telefon i morse).


Det enda som är lite jobbigt på riktigt är att katten ska åka till småland och bo på spa. Och väl på plats hos mamma kommer hon få det toppen, men för att komma dit måste hon tvingas in i buren som hon ca aldrig åker i längre. Antagligen medelst milt våld. Och sedan ska hon åka bil i en massa timmar. Och som om det inte vore tillräckligt jobbigt så ska hon åka bil med Milla och Liam som tyvärr inte alls är hennes favoritpersoner. Att bilden ovan hela tiden dyker upp i mitt twitterflöde och att katten det senaste dygnet har varit ovanligt kelig gör inte att det känns bättre.

Inga kommentarer: