lördag 27 december 2014

Forfarande blekast på stranden

Igår var det ju 10 år sedan tsunamin men på vår strand märktes inget av det. Jag såg på sociala medier att det hade varit en minnesstund vid monumentet men det ligger en bit bort. Vissa spår finns såklart även här. Det finns en massa torn som står utspridda med jämna mellanrum t ex, med vad jag gissar är tsunamivarningshögtalare. Och på vårt hotellrum sitter den här skylten, med information om vad man ska göra om det kommer en flodvåg:



Vi tar det lugnt med solandet, SPF 50, parasoll och solhatt. Planen är att få lite bränna så vi kan snorkla och sånt om några dagar utan att bränna sönder oss. Det är lite molnigt och det är faktiskt ganska skönt.

Just nu har jag den här utsikten medan jag pustar ut efter lite vattengympa, Fredrik är på gymmet och springer. Sedan tror jag bestämt att det är dags för en öl och lite massage.


I semesteryatzyn står det just nu 2-1 till mig. To be continued.

Inga kommentarer: