onsdag 30 oktober 2013

Träningssugen igen!

Jag har rehabfjattat med de där onda benen ganska länge nu. Och jag masserar och klämmer och stretchar och masserar lite till. Jag har inte sällan blåmärken längs med hela skenbenet och träningsvärk från tåhävningar, och hemma luktar det konstant av massageolja och eller liniment. Så nu tycker jag att jag är redo för nästa steg, att uppa träningsdosen lite igen. Jag måste bara tänka på att öka långsamt, och så har jag för avsikt att spendera friskvårdsbidraget på att något proffs klämmer bort de onda triggerpunkterna som jag är för mesig att helt och hållet trycka bort själv.

Först ut: yoga på Friskis&Svettis i helgen. Om det är bra och passar mig så vill jag gå en kurs någon gång, men jag testar så här till att börja med, har ändå några klipp att använda upp innan de förfaller i januari. Jag är stel som ett kylskåp så det ska bli spännande att se om jag ens kommer kunna göra alla rörelser. Vissa ser mer omöjliga ut än andra.

Ett gott tecken på att de ska funka att träna på riktigt igen, hoppas jag, är att jag när jag hör vissa låtar vill upp och studsa, dansa hela natten eller åtminstone toksvettas på en crosstrainer. Men det kan också betyda att jag går för fort fram igen, så innan jag får börja studsa: yoga och mer rehabfjatt (suck). Och lite längre promenader kanske? Snälla?

Inga kommentarer: