måndag 14 oktober 2013

Dill och dill

Har ni sett Lidl-reklamen om krogen Dill? Jag har, och visste inte riktigt om jag skulle tro på det eller inte. Dyrt stunt, tänkte jag, men kul PR-grepp. Men så läste jag Lisa Förare Winbladhs blogg och fick reda på att det var sant. Och att råvarorna visst det gör skillnad. Eller det visste jag ju redan, men ändå.

Jag använder dill på potatisen till midsommar och möjligen till någon fiskrätt. Aldrig annars. Och ser det inte så ofta heller. Utom den veckan varje år som min grekiska kollega från Australien är på besök, och oavsett var vi är (trist catering på jobbet, toppmat på Grand i Mölle, sisådärmat på St Gertrud) så nog är det dill i och på varenda rätt.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Håller SÅÅÅ med Lisa Förare. Det bär emot att handla på ett ställe där man vet att anställningsvillkoren är så usla. Sedan är många saker desamma, det fattar jag också. Arlas ost är ju Arlas ost oavsett var den inhandlas.