torsdag 24 oktober 2013

Stökigt är bara förnamnet

Ni skulle se vilket kaos det är i Lilla huset! (nä, jag tänker inte visa någon bild) Fredrik ska flytta in på heltid snart, och barnen på deltid. Så det här lilla 1,5-personshuset ska emellanåt kunna hysa fem personer hela helger i taget.

Så vi gör om lite, flyttar runt på grejer och sånt. Och ni vet hur det alltid är som värst innan det blir bra? Nu är det som värst, och vi har bara ikväll på oss att få ordning på sånt som vi måste vara två för att göra om det inte ska vara som värst en hel vecka till. Pust. Katten tycker av någon anledning att det är ännu jobbigare, hon var alldeles utmattad igår när vi byggde ihop sängen.

Det lilla kyffet bakom tv:n kommer nu vara sovrum, med en dagbädd/säng/dubbelsäng. Och sen är det fullt, så det är intressant att fundera på var de andra möblerna som fanns där ska ta vägen, för i hallen får de dåligt plats faktiskt. På ovanvåningen ska en del möbler säljas, och en massa kläder rensas ut. Och när jag säger "en massa" menar jag att jag måste slänga/sälja/ge bort typ hälften av mina kläder. Är det någon som vill komma och hjälpa mig att rensa ut kläder? Man får gärna ta med sig överblivna plagg hem! Man kan få dricka vin medan man tittar på! Mat? Inga problem, det ingår. Man behöver faktiskt inte göra något annat än att vara där. Någon?

Inga kommentarer: