söndag 9 juni 2013

Söndag med boulebrunch och premiärdopp

Efter frukost i orangeriet cyklade jag till Drottningtorget för brunch och boule, på ganska nyöppnade Boulebar. God mat och kul att testa boule! Och kul att det händer något på Drottningtorget, det brukade vara tämligen öde. När jag kom dit var det livemusik och på torget var det loppis, fullt ös redan där!

På helgerna har de brunch och 90 minuters banhyra för 245 kr mellan vissa tider, och i övrigt en schysst servering på torget, och en meny som såg bra ut. Så det var inte sista gången jag var där! Förutom att jag gillar konceptet så är lokalerna superfina! Där skulle man vilja ha fest, eller bo, eller så.

Eftersom jag är väderoptimist packade jag ner bikinin i väskan i morse, trots att det var molnigt. Och se! När jag skulle cykla hem var det blå himmel så jag cyklade längs med havet och tog några dopp. Årets första faktiskt, och med tanke på att det inte ens var kallt att gå i så borde jag ha gjort det för länge sedan. Jag såg ingen badtemperatur, men gissar på 19 grader. Så nu måste jag nog planera in kvällsdopp varje kväll så länge vädret håller i sig.

När jag mycket nöjd hade cyklat hem kom Karin förbi och lämnade tillbaka lite lånesaker och tog en kaffe i solen. Sedan har jag vattnat allt som växer så det knakar, såpat schersminen i hopp om att bli av med bladlössen (jag behöver fler nyckelpigor!) och skördat några jordgubbar. Och googlat på hur tusan man ska få några squasher när det inte finns insekter som pollinerar och blommarna nästan aldrig är öppna.
Det här såg jag när jag tittade ut genom köksfönstret innan. Katten som inte vill ha vattnet i sin skål, eller det som står i en annan skål i orangeriet, eller ens det som står i ett glas på diskbänken är halvvägs nere i vattenkannan för att dricka.

Inga kommentarer: