fredag 14 juni 2013

Flack ja, men ohemult lång

På tal om Midnattsloppet... Jag tittade precis på bansträckningen och HERREGUD! 10 kilometer är ju JÄTTElångt! På hemsidan skriver de "Banan är flack och löpvänlig vilket inbjuder till snabba tider". Jamen då så, då kommer jag kanske ännu mer sist. Sist sistare sistast?


Mitt hemmamorfade träningsprogram säger att jag idag ska förflytta mig 5 km på 38 minuter medelst "lätt distans med gång". Jag tolkar det som halvlångsam jogg (för övrigt den enda sort jag ägnar mig åt) med någon minuts pulssänkarpromenad då och då.

1 kommentar:

Karin sa...

Det verkar finnas risk att vi ska värvas som funktionärer i egenskap av hockeyföräldrar... så kanske att man får se din prestation på nära håll :-) (fast jag hoppas att det är Peter som ska vara funktionär!)