fredag 14 juni 2013

eat sweden 2013 - Bistro Stella

Den där boken har legat och samlat damm ett tag, men i onsdags verkade det lagom ansträngande att cykla till Limhamn och äta middag. Jag hade inte ens hört talas om Bistro Stella, om det inte vore för boken. Det  ligger mittemot Nama så jag borde åtminstone ha sett det, men nä.

De kallar sig gastropub (utan pretentioner men med ambitioner) och har en begränsad meny, men det var ändå inte helt enkelt att välja. Till slut valde både jag och Fredrik mat som inte krävde så mycket tillagning så det är svårt att bedöma matlagningskunskaperna.
Innan maten fick vi en smakbit. ÄLSKAR när restauranger gör så. Här vit sparris med räka och tryffelmajonnäs, precis lika gott som det låter.
Vi delade på en bistrobricka. Perfekt tilltugg till en AW, och väldigt LCHF (förutom att den supergoda tuppatén gjorde sig bäst med en brödbit).
Varmrökt lax med en sallad av spetskål, rädisor och färskpotatis. Till det vitlöksmajonnäs. Sommarmat!
Som sagt, just de här rätterna kräver inte så mycket matlagning men allt var gott och det märks att de är noga med råvarorna. De var nog lite underbemannade just den kvällen men all servering gjordes ändå med ett leende och en försäkran om att man satt bra, var nöjd, etc. Hit går jag igen!

2 kommentarer:

Karin sa...

Tror att det ligger i gamla syltan Cutty Sarks lokaler... jag är mest intresserad av om det har koppling till Pizzeria Stella som låg på baksidan av Nama förr, uppkallad efter en skolkamrat till mig... Men recensionen bådar gott!

tojis sa...

De svarar nog gärna på frågan om du går dit, mycket trevliga (det var de två ägarna som drog runt det). Vi kan ju cykla dit och äta den där brickan någon kväll, och ta ett glas vin eller fem :-)