söndag 23 juni 2013

Midsommar 2013

På midsommar brukar jag och Evis äta jordgubbsfrukost ihop, om vi inte firar ihop hela dagen. Så även i år! Tobbe jobbade men Evis, barnen och jag och Fredrik festade loss på sill, lax, jordgubbar, ägg etc. Sedan fixade jag frilla på Evis och Milla. Så här snygga var barnen när de skulle gå bort.
Jag vill ha en likadan klänning som Milla. Hon sa att hon kan köpa en till mig. 
Sedan åkte vi till Mellbystrand för att fira i strandvillan som den nu kallas. Mycket bättre namn än "stugan" tycker jag. Det var Ulfs mamma och systrar med familjer och så vi. Vi åt mest, och lekte lekar. Mycket gott och trevligt! Fredrik tog en massa bilder, både några på snygg dukning och några roliga actionbilder, men i min telefon fanns det bara den här:

Midsommarstången såg mer ut som ett kors.
Vi lekte spotta råtta, äta snöre utan händer, verktygsleken, ställa sig i längdordning på en planka med ögonbindel, dribbla, gissa vikt, vika längstgående papperflygplan och säkert något mer som jag har glömt. Och så åt vi. Och drack. Men mest åt vi.

På midsommardagen åkte Fredrik till Kävlinge för att hämta barn och jag körde till golfbanan. Där var restaurangen otippat stängd så det var lite ont om näringsintag. Som tur är bor medspelaren vid hål 13 så hans fru och dotter kom med smörgåsleverans precis när vi höll på att klappa ihop. Och så var det ändå midsommardagen så jag var inte helt på topp men spelade bra i början och ok på slutet. Kanske börjar lektionerna ge utdelning? Det är kul hur som helst, jag vill spela mer, mer, MER!

Inga kommentarer: