fredag 13 januari 2012

Var sitter knäna sa du?

Istället för att städa sitter jag visst och shoppar lite på nätet. Baddräkt, pilatesboll, annat som  är bra att ha i det nya hälsosamma livet. På hm.com blir jag dock lite konfunderad när jag tittar på några klänningar som enligt beskrivning är "knälånga" men enligt bilderna är halvvägs-ner-på-låret-och-täcker-knappt-rumpan-långa. Jag (179 cm) kan alltså inte använda klänningen som klänning. Så, ska man tro på bilden eller texten? ¨

Knäna syns ju inte ens på bilden för guds skull!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ah, hemma igen! Jag har också varit hemma idag, med sjuka Selma. Fast hon var ändå himlans frisk idag. Det innebär att vi hade chans att gå ut i solen, städa bort allt juligt, kanske även städa bort lite damm, sortera alla kläder Ulf tvättat, sy om det där överkastet som skulle gjorts på en gång. Ja, och sånt.

Så kunde det varit. Istället har jag haft sovmorgon och sedan lyssnat på talbok. Typ hela dagen. Tur att Ulf kom hem och styrde upp det hela till slut.
(Selma har lekt äventyr. Oklart hur det går till. Men hon verkar nöjd iaf.
Jag la mig på köksgolvet ett tag och lyssnade på boken. Eller ja, jag sov ju om jag ska vara ärlig.)

Nu ska vi iaf äta upp pepparkakshuset och sedan köra till Mellbystrand och renovera. Tur att jag har vilat mig i form.