lördag 28 januari 2012

Några timmar i Köpenhamn

Efter lite mer elstrul (ALLT slocknade, för mig och grannarna) så åkte vi till Köpenhamn för att fira ettårsdagen. Först gick vi till glyptoteket och bestämde att vi inte ville se utställningen där. Sen gick vi till danskt designcenter där Fredrik bestämde att han inte ville se utställningen. Då gick vi istället Istegade ner och letade caféer.

Sen (efter lunchen, vi hittade ett mysigt ställe) gick vi till planetariet och läste på om rymden och såg en 3D-film om vattendinosaurier. Där passar de på att utbilda en medan man är på toaletten, sånt gillar jag!


Det är inte likadana glajer som när man går på 3D-bio. De här var ännu fulare och så hade de värsta larmsystemet för att de inte skulle försvinna.



Sen hittade vi en supermysig vinbar, Lundbergs på Torvet, där vi drack Crement.



Sen vidare till en italiensk restaurang på Vesterbrogade där Fredrik hade bokat bord. Mer bubbel och trerätters, bland annat det godaste kött jag har ätit på länge. Och nu sitter vi på tåget hem. I en tyst vagn (Fredrik valde, vill nog kunna sova ;-)).

Ett härligt år har det varit, ser fram emot många fler! Och, det här är nog första gången jag är i Köpenhamn utan att sätta en fot på Ströget.

2 kommentarer:

Resan mot syskon sa...

Dubbel-grattis till dig! Grattade ju dig på fölsedan på Fejan men 1-års jubileet hade jag missat! 28 januari e en himla bra dag ;)

Jag önskar er all lycka och hoppas ni får många kärleksfulla år framöver tillsammans!

Kram!

tojis sa...

Ja, egentligen träffades vi på min födelsedag men jag vill fira båda så nu räknar vi från den första "riktiga" dejten.

Tack! :-)