fredag 16 december 2011

Mer musikhjälpen

Lyssnar/tittar ni på musikhjälpen? Jag gör, så ofta jag kan, det har liksom blivit en jultradition. Och idag när jag ligger hemma och snörvlar så är det perfekt att titta på svtplay.

När jag satt hos frissan i onsdags var det nån som läste upp en massa siffror, det lät lite som Soran Ismail tyckte jag men vi lyckades aldrig förstå vad det handlade om. Senare kunde jag läsa ut på twitter att det var Soran, och han hade lyckats få nåt företag att skänka en viss summa pengar för varje decimal på pi som han kunde memorera. Och han klarade 553 stycken! Av med hatten.

Och idag skickade nån in att de skulle ge 1000 kr för varje armhävning Kodjo lyckades göra. Fler hängde på. Han gjorde 96 st snygga och snabba armhävningar och drog på det in 140 000 kr.

Petter har precis som förra året dragit igång en egen insamling, där han går på företagsledare och ber dem skänka pengar. De har råd argumenterar han, att skänka själva, även om företagen redan ger till annan välgörenhet.

1 kommentar:

tojis sa...

Och nu ikväll skänkte nån platinumskivan som Michael Jackson fick för Thriller (en av dem, fick väl flera?). Den ligger på tradera, och gick från 1 kr till mer än 2 miljoner på typ en halvtimme! Auktionen håller på några dagar till.

Just nu spelar nån hiphop-grupp i buren. De skänker en usb-sticka med sju osläppta låtar "som vem som helst kan bjuda på, inklusive vårt eget skivbolag". Gillar´t!