söndag 4 december 2011

All in!

Jag är ju en sucker för julstämning, och nu har jag pyntat lilla huset så jag verkligen kan gå all in. Mest lampor, men nån tomte och julbock också. Det blev ingen gran, istället lite granris med polkagriskäppar i. Riset inhandlades på en julmarknad där jag också köpte bröd och senap, för kvällsmaten var skinkmacka! Och nu ska det drickas glögg. Det är lite mörkt på bilden, så ni får lita på att det är fint och mysigt (granris, lykta och halmgris)


I övrigt har helgen gått åt till att hänga med Selma i fredags. Igår: städa, rensa, sortera, laga mat, baka, tvätta, pynta. Med hjälp av julmusik och Fredrik (tack!). Sen besök av Karin och Peter (Ulrika valde akuten istället för att ta med sig Ulf och komma hit, hoppas inte pga bättre mat där) och glögg, långkok och chokladfondant med två sorters hemmagjord glass.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag ger dig högsta betyg, både vad gäller mysfaktor och för maten förstås... blir faktiskt lite glöggsugen när jag läser!