tisdag 13 december 2011

Äta schmäta

I morse hann jag inte fika på dagiset, utan åt en lussebulle på vägen till tåget. På jobbet serveras det frukost varje dag, utom idag för då serverades det lussebullar och pepparkakor. Om man var i tid vill säga, annars fick man inget. Sen hade jag enligt kalendern en hel kvart på mig att äta lunch, men det krympte till tio minuter och även om vissa som läser den här bloggen hinner äta 25 sushibitar på tio minuter så räckte det inte för mig att få i mig de elva bitarna jag hade köpt. Sen hade jag möte i fyra timmar och sen tog jag bussen hem. När jag kom till Hyllie hittade jag inte cykelnyckeln i väskan, och efter bara kanske fem minuters irriterat letande fattade jag varför: cykeln var inte på Hyllie utan hemma. När jag kom hem fanns det inget att äta i kylskåpet. Så nu tvättar jag, tänder tredje adventsljuset, tittar på tv och dricker julmust. Eh?

2 kommentarer:

Rent av överdrivet? sa...

Fattar verkligen inte. Är det pinntekniken du behöver öva på eller?
I övrigt förstår jag precis. Fast jag hann med lussebullar både på morgonen (hehe), förmiddagen (ännu mer hehe), på eftermiddagen (nåja, nu räcker det väl ändå) och så har jag klämt två i soffan nu ikväll (fast det ÄR ju gott ju!). Vet inte om jag strävar efter att passa i nån fisksoppa framöver eller vad min saffranslängtan kommer ifrån.

/ Inte bara snabb när hon äter utan också glupsk.

tojis sa...

Nä, det är inte en teknikfråga. Äter inte snabbt helt enkelt. Och det brukar inte vara nåt problem...utom i vissa sällskap eller som idag när lunchen jobbas bort.

Hade jag haft en frys med plats hade jag bakat lussekatter Och ätit upp. Kan jag komma och äta upp dina?